Загадки природи





Вікторина про перелітних птахів



1. Який птах останнім прилітає з вирію. (іволга)                        
2. Який перелітний птах живе на річках, будує гніздо-нірку і вимощує його           кістками риб? (рибалочка)                                                      
3. Яка пташка не будує гніздо, а яйця підкидає в інші гнізда? (зозуля)
4. Назвіть найменшу пташку України? (корольок)                                        
5. Які птахи являються символами відродження, краси, радості, провісниками весни? (жайворонки)
6. Який птах може спати під час польоту? (лелека)
7. Швидко скрізь цей птах літає, безліч мошок поїдає, за вікном гніздо будує, тільки в нас він не зимує. (ластівка)
8. У садочку понад тином я зробив йому хатину. Він навколо озирнувся, заспівав і оселився  (шпак)
9. Які птахи прилітають до нас першими навесні? (граки)
10. У мене є великий хист, я співаю, як артист.
 Спів мій радісний усюди дуже люблять слухать люди (соловейко)
11. Птах англійської королеви (лебідь)
12. Який птах будує гніздо у вигляді рукавички? (ремез)











ВІКТОРИНА - гра у відповіді на питання, зазвичай об'єднані якоюсь спільною темою.

Походження слова. Поняття «вікторина» з'явилося в 20-х роках XX століття. Авторство належить досить відомому на той час радянському журналісту і публіцисту Михайлу Кольцову. Слово було придумано для газетного заголовка розділу, який містив у собі всякі питання на кмітливість, цікаві шаради і ребуси. Причому підбирав всі матеріали в цей розділ газети один з її співробітників - Віктор. Ось від його імені і з'явилося слово «вікторина».
Вже потім знайшлася друга зв'язок зі словом «перемога». Тому що Віктор у перекладі з латини - це переможець. Цим словом в результаті почали позначати всі ігри, які передбачають будь-які питання і відповіді.

Пропоную вікторину про птахів, адресовану школярам початкових класів. Матеріал може бути корисним вчителям початкових класів, педагогам додаткової освіти, педагогам-організаторам у підготовці та проведенні Дня птахів, Дня Землі, позакласних годин, екологічних тижнів і тематичних заходів про природу, а також для вихователів літніх табірних змін.

Рекомендації: Вікторина містить 45 питань різної складності. Кожен учитель на свій розсуд,виходячи з рівня знань своїх дітей, завжди зможе відібрати 20-25 запитань для свого заходу.

Мета: Активізація знань дітей про птахів.

Завдання:
Навчальні. Поповнити знання дітей про різновиди птахів та їх особливості. 
Розвиваючі. Розвивати мислення, уміння концентрувати увагу для пошуку відповіді. 
Виховні. Виховувати дбайливе ставлення до пернатим.
Питання:

1.   Чому дятла називають «помічником» інших птахів? (Дятел раздалбливает кору дерев і таким чином полегшує іншим птахам видобуток їжі).
2. Яка лісова птах робить гніздо на землі? (Вівчарик).
3. Хто вдень спить, вночі літає, перехожих лякає? (Пугач, сова).
4. Які птахи роками живуть у відкритому морі, навіть сплять на хвилях, гойдаючись, як поплавок? (Альбатроси, фрегати)
5. Чому вчені виправдали зозулю, незважаючи на те, що підкидьки-зозуленята викидають інших пташенят з гнізда? (Зозуля - єдиний птах, яка поїдає волохатих, отруйних і самих ненажерливих, знищують ліс гектарами, гусениць. Жодна інша птиця не доторкається до цих гусеницях).
6. Яких птахів ще в Стародавній Греції використовували для відправки повідомлень на далекі відстані? (Голубів. Голубина пошта існує і в наш час).
7. Яка основна причина перельоту птахів у теплі краї з приходом осені? (Тільки з-за відсутності їжі. Холод не є причиною перельоту. Голодна птах замерзає, сита - ніколи.)
8. Які птахи прилітають до нас першими навесні? (Граки)
9. Чому весну «відкривають» граки, а ластівки прилітають пізніше інших птахів? (З-за способу харчування. Граки шукають корм в грунті, а ластівки ловлять комах на льоту. Комахи в повітрі з'являються пізніше, відповідно, і ластівки прилітають пізніше інших птахів.)
10. Чому перелітні птахи так поспішають навесні, а восени не поспішають? (Птахи восени не відлітають до тих пір, поки є їжа.)
11. Які птахи зовсім не літають? (Страуси, пінгвіни)
12. У яких птахів яйця висиджує самець? (У страусів)
13. Пташеня птиці який не знає своєї матері? (Пташеня зозулі)
14. Як називають большеголовую птицю чомгу, на голові якої пір'я стоять сторчма? (Рогатої птицею)
15. У яких птахів є спеціальні ясла? (У пінгвінів)
16. Де взимку і восени сплять ворони? (На деревах у садах і парках, збираючись невеликими зграями.)
17. Як називається самець ворони? (Ворона, а ворон - це зовсім інша птиця, хоча вони і родичі.)
18. Хто відпочиває, сидячи на проводах? Якщо вона літає низько до землі - бути дощу. (Ластівка)
19. Як називається зустріч двох півнів? (Півнячий бій)
20. В якій годині прокидається горобець? (Пізніше від усіх птахів, але завжди в один і той же час в 5-6 годин ранку.)
21. Як називають велику яскраву птахів загону курячих з довгим хвостом, яка частково одомашнена? (Фазан, павич)
22. Кого називають царем птахів? (Орла)
23. Яка птиця найбільша в світі? (Страус)
24. Яка найменша птах? (Колібрі)
25. Яка птах швидше всіх літає? (Стриж)
26. Яка птах літає вище за всіх? (Орел)
27. Яка найменша птах мешкає в нашій країні? (Корольок)
28. Які птахи мають довгий хвіст? (Павич, сорока)
29. Яка птах може літати хвостом вперед? (Колібрі)
30. Яка пташка наших лісів краще всіх наслідує пташиним голосам? (Шпак)
31. Яка птах є символом краси, чистоти і ніжності? (Лебідь)
32. Яка птах вважається власницею нічного лісу? (Сова)
33. Яка птах живе в гнізді-кошику? (Іволга)
34. Яка жовта пташка з чорним галстуком будує гніздо на піску і гальці? (Пісочник)
35. Які птахи ловлять комах на льоту? (Ластівка, стриж)
36. Які птахи зберігають вірність один одному все життя? (Гуси, лебеді)
37. Які птахи отримали назви завдяки своїм клювам? (Дубонос, широконос, шилонос та ін)
38. Які птахи виводять пташенят двічі на літо? (Синички, голуби)
39. Гніздо якогось птаха схоже на плавучий острів? (Чомги)
40. Де будує своє гніздо вівчарик? (В траві, її гніздо схоже на курінь.)
41. У якій птиці найдовший язик? (У дятла)
42. Дзьоб птиці який схожий на гачок? (Яструб)
43. Дзьоб який птахи цей мішок? (Пелікан)
44. Дзьоб птиці який схожий на сітку? (Дрімлюги)
45. На які інструменти схожі «носи» куликов? (На шило на серп, звідси і назви птахів - шилонос і кроншнеп-серпонос.)
******************************************************************************



                                            Наш перший проект
                                     "Розвиток рослини з насіння"

(Ми його вирішили відкласти до весни, щоб потім висадити вирощену розсаду квітів на пришкільній ділянці)
А на даному етапі дитина  готує міні-проект (розповідь-повідомлення) про свою сім'ю і внесок кожного члена сім'ї в розвиток рідного краю (тобто тут потрібно докладніше зупинитися на професійній діяльності членів сім'ї)
                                                      План роботи
Для того щоб скласти план, треба відповісти на питання: як ми можемо дізнатися щось нове про обрану тему. Для цього треба визначити, якими методами можемо користуватися, а потім вибудувати їх по порядку.
 Список доступних методів:
· Подумати самостійно;
· Подивитися книги;
· Запитати у інших людей;
· Познайомитися з кіно - та телефільмами;
· Звернутися до комп'ютера; Інтернету;
· Поспостерігати;
    Тобто на цьому етапі ви з дітьми шукайте матеріал про значення сім'ї в житті людини. Це можуть бути прислів'я про сім'ю, може бути думки видатних людей про сім'ю або щось інше, що ви знайдете, АЛЕ ДУЖЕ КОРОТКО (1-2 речення). Далі йде збір матеріалу про членах сім'ї.
Приблизний план:
- ПІБ
- вік
-чим займається на даний момент (професійна діяльність і внесок на благо рідного краю), про  що мріяв займатися в дитинстві, в юності, чи збігаються дитячі мрії з реальністю, чому (дуже коротко)
- хобі
-відносини з оповідачем (наприклад, ми з дідусем дуже любимо один одного, разом .... (читаємо, ходимо на риболовлю і т.п., або: я б хотів більше часу проводити з дідусем, але він багато працює ... )
Підготовка до захисту проекту
Зібрано всі відомості, проведені всі спостереження. Тепер потрібно коротко викласти на папері найголовніше, розповісти про це людям.
1. Приготувати текст повідомлення (звичайно допомагають дорослі)
2. Приготувати малюнки, фотографії, продукти спільної діяльності (разом збитий шпаківню, зшите ляльці плаття, намальований малюнок (можна фото), може бути статті в газетах, журналах і ін.
3. Зробити висновки. (У нас дружна сім'я ... я б, як тато / мама хотів бути ...., щоб коли виросту бути корисним Батьківщині, рідному краю, свого рідного міста. А може і не хотів бути, тому що ....)
Оформлення проекту
Проект оформляється на аркушах форматом А4, на ватмані, в друкованому вигляді, у вигляді комп'ютерної презентації. Фотографії, малюнки включаються в текст проекту або виносяться в додатки.
1. Перша сторінка.
а) назва проекту;
б) ім'я та прізвище автора (ів);
в) місце основного навчання автора (ів): місто,  клас;
г) назву навчального закладу, де був виконаний проект;
д) рік підготовки проекту.
2.З другої сторінки - основний зміст
3. Література або електронні адреси (якщо є використані матеріали.
Представлення проекту: 
Зібравши матеріал, готується повідомлення - розповідь, який учень повинен відтворити в школі по пам'яті (тобто треба вивчити напам'ять, тому повідомлення не повинно бути великим, пропозиції простими для відтворення школярами даного віку)
Від чого залежить успіх?




ПОТРІБНО ВІРИТИ В ТЕ, ЩО ДОСЯГНЕШ НАМІЧЕНОЇ МЕТИ. ПРАГНУТИ ДО НЕЇ, НЕЗВАЖАЮЧИ НА ТРУДНОЩІ. ВІРИТИ В СЕБЕ!  



                                   ПРОЕКТ
                      "РОЗВИТОК РОСЛИНИ З НАСІННЯ"
Мета проекту: простежити, як з насіння виростають нові рослини.

Завдання проекту:

· Підготувати необхідне обладнання для проекту
· Індивідуально створити умови для пророщування рослин кожному учаснику проекту.
· Самостійно проростити вбрання рослина з насіння
· Оформити свої спостереження (у вигляді фотозвіту (5-6 фотографій) або малюнків)
· Зробити висновки за даним проектом про те, як розвивається рослина з насіння і що необхідно для даного процесу
Об'єкт дослідження: рослини (за вибором учнів)

Предмет дослідження: умови росту рослин

Практичний вихід проекту: створення індивідуального проекту у вигляді фотозвіту або рисуночного звіту про виконану роботу

Час роботи над проектом: весна 2017 р

План проведення проектної роботи дивіться в підручнику

.

Звичайно, шановні батьки, поки ми потребуємо  Вашого супроводу. Переконливе прохання до Вас, наші мами і тата, допомогти діткам підготуватися до свого першого звіту за проектом.
Пам'ятка для дітей
 «Як працювати над проектом»
Як вибрати тему.
Тему вибрати нескладно, якщо точно знаєш, що тебе цікавить в даний момент. Якщо не можеш відразу визначити тему, постав собі такі питання:
· Що мені цікаво найбільше?
· Чим я хочу займатися в першу чергу (математикою, поезією, астрономією, історією, спортом, мистецтвом, музикою і т.д.)
· Чим, найчастіше я займаюся у вільний час?
· З яких навчальних предметів я отримую кращі оцінки?
· Що з вивченого в школі хотілося б дізнатися більш глибоко?
· Є щось таке, чим я особливо пишаюся?

Якщо ці питання не допомогли, звернися до вчителів, запитай батьків, поговори про це з однокласниками. Може бути, хтось підкаже тобі цікаву ідею, тему твого майбутнього проекту.
Всі можливі теми можна умовно розподілити на три групи:

·                     Фантастичні теми про неіснуючі фантастичних об'єктах і явищах
·                     Експериментальні теми, які передбачають проведення власних спостережень, дослідів, і експериментів.
·                     Теоретичні теми з вивчення, узагальнення, відомостей, фактів, матеріалів, що містяться в різних книгах, фільмах і інших подібних джерелах.
Ціль та задачі
Визначити мету, значить відповісти собі і іншим на питання про те, навіщо ти його проводиш.
Завдання уточнюють мету. Мета вказує загальний напрямок руху, завдання описують основні кроки.
Гіпотеза
Гіпотеза - це припущення, міркування, здогад, ще не доведена, не підтверджена досвідом. Зазвичай гіпотеза починається зі слів:
· припустимо;
· допустимо;
· можливо, що якщо.
ПЛАН РОБОТИ
Для того щоб скласти план, треба відповісти на питання: як ми можемо дізнатися щось нове про обрану тему. Для цього треба визначити, якими методами можемо користуватися, а потім вибудувати їх по порядку.
 Список доступних методів:
· подумати самостійно;
· подивитися книги;
· запитати у інших людей;
· познайомитися з кіно - та телефільмами;
· звернутися до комп'ютера; Інтернету;
· поспостерігати;
· провести експеримент
Підготовка до захисту проекту
Зібрано всі відомості, проведені всі спостереження. Тепер потрібно коротко викласти на папері найголовніше, розповісти про це людям.
1. Приготувати текст повідомлення
2. Зробити висновки
3. Приготувати малюнки, схеми, макети.
4. Приготуватися до відповідей на питання
Від чого залежить успіх?
Потрібно вірити в те, що досягнеш наміченої мети. Прагнути до неї, незважаючи на труднощі. Вірити в себе!
ПАМ'ЯТКА «ОФОРМЛЕННЯ ПРОЕКТУ»

Вимоги до змісту проекту
Проект може складатися з двох або трьох основних частин:
1) теоретична частина (огляд літератури);
2) практична частина (результати спостережень, досвіду, експерименту та ін.);
3) проектна частина.
Обов'язковими є огляд літератури з проблеми та власне проектна частина. Теоретична і практична частини проекту представляють завершену навчально-дослідну роботу, на підставі результатів якої автор (и) пропонують те чи інше рішення виявленої проблеми (проектна частина).
Оформлення проекту
Проект оформляється на аркушах форматом А4, в друкованому вигляді, не більше 15 сторінок. Таблиці, схеми, малюнки включаються в текст проекту або виносяться в додатки.
1. Перша сторінка.
а) назва проекту;
б) ім'я та прізвище автора (ів);
в) ім'я, по батькові та прізвище, посада, місце роботи керівника проекту;
г) місце основного навчання автора (ів): місто,  клас;
д) назва освітнього закладу, де був виконаний проект;
е) рік підготовки проекту.
2. Друга сторінка - зміст.
3. З третьої сторінки - основний зміст проекту.
а) обґрунтування актуальності проблеми;
б) перелік виявлених проблем, аналіз причин їх появи;
в) мета і завдання проекту із зазначенням його адресності (області застосування);
г) короткий літературний огляд (теоретичне обгрунтування проектної частини);
д) результати практичних дослідно-експериментальних досліджень (якщо є);
е) зміст проекту (пропоновані шляхи і способи вирішення проблеми);
ж) передбачуваний результат в разі реалізації проекту.
4. Остання сторінка - список літератури (за правилами бібліографічного опису)
                              ПЛАН ВИСТУПУ
пункти
варіанти
Привітання
"Доброго дня!"
«Здрастуйте шановні члени журі, гості та учасники конференції»
Подання
 (прізвище, ім'я, клас, навчальний заклад)

"Мене звуть ……

Я учень (ниця) ___ класу, школи № ___ міста »
Назва теми
«Пропоную Вашій увазі свій проект:« .... »
Актуальність теми
«Цю тему я вибрав (а), тому, що ....»
Коротко про поставлену мету проекту та способи її досягнення
«Мета мого проекту - ..............................
Основні завдання:
1 ...............................................................
2 ...............................................................
3 ............................................................... »
Коротко про хід роботи над проектом:

«У ході роботи над проектом я:
1. Отримав (а) нові знання ... ..
2. Створив (а) нові творіння в вигляді: .....................
4. Визначив (а) нові проблеми (завдання): ............
Коротко про подальші кроки по темі проекту
«Вважаю, що даний проект може бути використаний:
1 ..................... ..
2 ..................... ..
3 ........................
Подяка за увагу до виступу
«Спасибі за увагу, я готовий (а) відповісти на ваші запитання»
Подяка за інтерес і питання по темі дослідження
«Дякую за інтерес і питання по темі мого проекту. Всього найкращого"

"Всього найкращого"
       Виступ учня при захисті проекту може бути побудовано з відповідей  на наступні питання:
1. Чому ти почав розробляти саме цей проект? Для кого він призначений?

2. Чи було проведено попереднє дослідження, інтерв'ювання потенційних користувачів? Якщо так, то що було виявлено?

3. Яка основна ідея твого проекту? Які ще ідеї були у тебе? Чому ти їх відкинув?

4. Якими вимогами до проекту ти керувався? Чи відповідає їм обрана ідея?

5. Які використовувалися матеріали? Достатніми чи знаннями і вміннями ти мав або довелося чомусь вчитися? Скільки часу тобі знадобилося? Яке обладнання ти використовував? Хто тобі допомагав? (Коротка характеристика процесу виконання проекту.)

6. За якими етапами виконувався проект? У чому вони полягали? (Коротка характеристика виробничих етапів.)

7. Які коментарі ти отримав щодо виготовленого виробу від користувачів або сторонніх людей?

8. Як поліпшити проект і (або) які напрямки для подальшого дослідження?







Комментариев нет:

Отправить комментарий