Українська мова
Пропуск, заміна букв.
Перепиши слово без помилки.
Підкресли місце, де було припущено помилку. В дужках вкажи кількість звуків та
букв в цьому слові. Поділи слово на склади, випиши голосні.
Перенос слова.
Випиши слово. Поділи його на
склади. Вкажи всі можливі способи пере носу.
Буквосполучення дж, дз.
Випиши слово правильно.
Придумай 4 слова на те сполучення, в якому помилка. Вкажи всі важливі способи
переносу цих слів.
Буквосполучення йо, ьо.
Після голосного пиши
буквосполучення йо, після приголосного - ьо. Випиши слово. Придумай 4 слова на
те буквосполучення, в якому є помилка.
Подовження приголосних звуків.
Випиши слово без помилки.
Підкресли місце, де було припущено помилку. Придумай і запиши 4 слова з тим
подовженим приголосним звуком, на який припущено помилку.
Букви я, ю, є, і, ь, що
позначають м'якість приголосних звуків.
Випиши слово. Придумай 5 слів
з м'якими приголосними. Підкресли букви, що позначають м'якість приголосних.
Ненаголошені голосні [е], [и], що
перевіряються наголосом.
Випиши слово. Зміни його так,
щоб ненаголошений голосний склад став наголошеним. Запиши перевірне слово.
Підкресли букву ненаголошеного голосного.
Ненаголошені голосні [е], [и],
що не перевіряються наголосом (словникові слова).
Подивись у словник, запиши
слово правильно. Усно склади з цим словом речення. Випиши 4 слова з
ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом.
Сумнівні глухі приголосні
звуки.
Випиши слово. Добери слово для
перевірки - зміни його так, щоб після приголосного звука був голосний.
Підкресли букву сумнівного приголосного.
Апостроф після б, п, в, м, ф,
р перед я, ю,є, ї.
Випиши слово правильно.
Придумай і запиши 4 слова з апострофом в корені слова.
Знаки в кінці речення (. ? !).
Склади речення правильно.
Перебудуй речення у спонукальне (питальне).
Апостроф після префіксів перед
я, ю, є, ї.
Випиши слово правильно.
Придумай і запиши 4 слова з апострофом після префіксів, які закінчуються на
приголосний.
Префікси роз-, без- (пишуться
з буквою з).
Запиши 4 слова з тим
префіксом, де в тебе помилка.
Префікси з-, с- (перед буквами
к, п, т, х, фпишеться префікс с).
Випиши слово правильно.
Придумай 4 слова на припущену помилку, виділи префікс.
Написання префіксів і прийменників.
а) Випиши слова. Виділи
префікс. Утвори від цього слова споріднені слова з різними префіксами.
б) Між словом і прийменником
встав інше слово. Придумай речення з тим же прийменником.
Велика буква.
Випиши слово правильно. Запиши
4 слова на дане правило.
Суфікси - ськ, - цьк в
українській мові пишуться з ь.
Запиши слово правильно. Запиши
4 слова з суфіксом -ськ, -цьк. Запиши їх. Правопис запам'ятай.
Префікси пре-, при- (префікс
пре- пишетьсятоді, коли його можна замінити словом «дуже»)
Випиши слово правильно.
Придумай 4 слова на аналогічний правопис.
Правопис не з дієсловом.
(Не з дієсловом пишеться
окремо, крім дієслів: нездужати, неволити, ненавидіти, нехтувати, недочувати,
недосипати, недобачати).
Кома перед сполучниками а,
але, що, щоб,ніж.
Придумай речення з тим
сполучником, перед яким в тебе пропущена кома.
Відмінкові закінчення
іменників.
Випиши слово, постав питання.
Виділи закінчення. Визнач відмінок. Запиши 4 іменники у даній відмінковій
формі.
Відмінкові закінчення
прикметників.
Випиши слово, постав питання.
Виділи закінчення. Визнач відмінок. Запиши 4 прикметники у даній відмінковій
формі.
Особові закінчення дієслів.
Випиши слово. Виділи
закінчення. Визнач дієвідміну - перевір правопис. (Букву е пишемо у
закінченнях дієслів І дієвідміни; букву и - у закінченнях II дієвідміни).
Запиши 4 дієслова у різних особових формах.
Правопис особових займенників.
Випиши займенник. Визнач
особу, відмінок і число.
Помилка на невивчене правило.
Запиши слово правильно.
Правопис запам'ятай. Склади речення з цим словом.
Українська мова
Словникові слова (4
клас):
аеропорт,
ввéчері, вдень, взúмку, вісімдесятú, влі́тку, восенú, вперéд, врáнці,
врівноваженість, вчóра, гардероб, держáва, дисциплі́на, життєрадісний,
ззáду, кіломéтр, лівóруч, мізúнець, мільйóн, назáд, напáм'ять,
наполегливість, океáн, оптимізм, попéреду, посерéдині, правóруч,
п'ятдесятú, п'ятсóт, сімдесятú, спільнота, справедливість,
температýра, тепéр, творчість, трамвáй, тролéйбус,
футбóл, шерéнга, шістнáдцять, шістдесятú, шістсóт, щогодúни,
щотижня (45 слів).
4 клас
Як визначити рід іменника?
1) Іменник в тексті
поставти в початкову форму (Називний відмінок однини);
2) поставити допоміжні
слова (хапайки): він, мій (ч.р.); вона, моя (ж.р.); воно, моє (с.р.).
Залежно від слів, які
підходять визначити, якого роду іменик.
Порядок розбору слова за
будовою
1. Змінити слово (один-багато) і
виділити закінчення.
2. Визначити основу.
3. Підібрати спільнокореневі слова і
виділити корінь.
4. Перед коренем виділити префікс.
5. Між коренем і закінченням - суфікс.
Наприклад: загадка
1. Загадка - загадки -
закінчення "а".
2. Основа - "загадк".
3. Гадати, вгадуй, гадка,
загадковий. Корінь "гад".
4. Префікс "за-".
5. Суфікс "-к-".
Візьміть до уваги! Не у всіх словах
присутні всі частини слова!
Наприклад: ліс - один
корінь; виріс - слово без закінчення; мова -
має тільки корінь і закінчення.
План за яким потрібно
діяти, щоб встановити зв'язок між членами речення за допомогою питань
1. Вдумливо прочитайте речення, щоб
визначити основу речення (підмет і присудок)та другорядні члени.
Ясні зорі засяяли в темному небі.
·
основа речення;
·
другорядні члени речення.
2. Випишіть основу
речення, зв'язавши підмет і присудок питанням:
Зорі (що зробили?) засяяли.
3. Випишіть "групу підмета" -
слова, що залежать від підмета:
Зорі (які?) ясні.
4. Випишіть "групу присудка" -
слова, що залежать від присудка:
Засяяли (де? в чому?) в небі.
5. Випишіть "групу другорядних
членів речення" - слова, що залежать від другорядних членів.
В небі (якому?) темному.
План без прикладів запам'ятайте!
1. Підкреслити головні та другорядні
члени речення.
2. Виписати словосполучення, з'єднавши
слова питанням:
- головні члени речення.
- групу підмета.
- групу присудка.
- групу другорядних членів речення.
Синоніми й антоніми
Запам'ятайте правила:
1. Синоніми - слова близькі за
значенням.
Наприклад:
дім, будинок, хата;
говорити, базікати, мовити;
старий, давній, колишній.
2. Антоніми - слова протилежні за
значенням.
Наприклад:
день – ніч, назад – вперед, мокрий –
сухий, працювати – ледарювати.
Про частини мови
Іменник
Важливе правило 1:
Іменники - це слова, які
відповідають на питання хто? або що? і
означають назви предметів.
Наприклад: (хто?)
людина, тварина; (що?) небо, машина.
Важливе правило 2:
Назви людей і тварин
відповідають
на питання хто?
Назви всіх інших
предметів відповідають
на питання що?
Важливе правило
3:
Іменники змінюються за зразком
"один - багато",
за числами.
Наприклад: учень
- учні; школа - школи.
Речення за метою
висловлювання бувають: Розповідні
Питальні
Спонукальні
За інтонацією:
Окличні
Неокличні
ТИПИ
ТЕКСТІВ:
1. Розповідь ( про
щось розповідає).
2. Опис (описує
різні предмети).
3. Міркування (про
щось міркує).
Розповідь і опис будуються так:
1. Зачин.
2. Основна частина.
3. Кінцівка.
Текст-міркування:
1. Твердження.
2. Доказ.
3. Висновок.
Правила
переносу
·
Слова переносяться з рядка в рядок складами. Склад позначений однією
буквою, не залишається в рядку і не переноситься: ака-ція,
оси-ка, ірис, орел.
·
Букви й та ь під час переносу не
можна відривати від попередньої букви: ліній-ка,
лі-нійка, ляль-ка, ля-лька.
·
Буквосполучення дж,
дз, йо, ьо під час переносу не розриваються: си-джу,
кукуру-дза, кольо-ри, ма-йор.
·
Переносити слова з подовженими мякими приголосними можна по-різному: гіл-ля або гі-лля.
Слова, значення, вимову і написання яких учні
повинні
засвоїти у 3 класі:
А
абрикос
адреса
айстра
автомобіль
агроном
акваріум
апельсин
апетит
асфальт
Б
банкір
бензин
бібліотека
В
велосипед
верблюд
вогнище
вокзал
Г
горизонт
гриміти
грім
Д
депутат
директор
Е
електрика
К
кипіти
кишеня
колектив
комбайн
комбайнер
комп’ютер
коридор
космонавт
криниця
кукурудза
М
метал
минулий
О
очерет
П
пиріг
президент
пшениця
Р
радіо
С
секунда
спасибі
Т
тривога
Ф
фермер
Х
хвилина
Ч
черемха
черешня
Комментариев нет:
Отправить комментарий